خطرات كاشت ناخن

لوازم آرايش

خطرات كاشت ناخن

۹۹ بازديد

پزشك معالج كامران بليغي، متخصص پوست و عضو هيأت علمي كالج علم ها طبابت تهران مي‌گويد: «استفاده از ناخن‌هاي تصنعي و مصنوعي و كاشت ناخن، عوارضي همچون عفونت هاي معمولي و قارچي، درماتيت (اگزماي تماسي) تغيير تحول ص لاك مات  ورت كاغذ ناخن، شكنندگي و حتي از بين رفتن ورقه داراي اهميت ناخن را به دنبال خواهد داشت .
همچنين، كاشت ناخن‌هاي تصنعي باعث تغيير و تحول رنگ ناخن، التهاب به دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن و كنده شدن كناره آزاد ناخن از بستر (اُنيكوليز) مي شود .»
پزشك نيلفروش زاده، كارشناس پوست و موي هم معتقد است: «استفاده طولاني دوران از ناخن‌هاي كاشته گرديده ي يك بار مصرف گرفته تا ناخن‌هاي كاشته گرديده براي به كارگيري طولاني برهه زماني مي تواند سبب واكنش‌هاي دردناك و شديد شامل عفونت پوست دور و اطراف ناخن‌ها و راحت شدن ناخن‌ها شود .
خانم‌هايي كه از ناخن‌هاي تصنعي و كاشته شده براي دوران طولاني به كارگيري مي‌كنند، ممكن هست مشاهده كنند كه ناخن‌هاي ارگانيك آن ها نازك‌تر و مات‌تر شده ميباشد و در مواردي منجر به عوض شدن جهت و محور ناخن مي شوند . در صورتي‌كه اصراري براي استفاده از ناخن‌هاي تصنعي و مصنوعي وجود دارد، اين ناخن‌ها مي بايست هر ۳ ماه يك بار برداشته شوند تا اجازه داده شود ناخن‌هاي طبيعي استراحت نمايند .»
چسب‌هاييبراي آهن افزايش ارتفاع ناخن‌ها ممكن مي‌باشد به وسيله ناخن‌هاي پلاستيكي كه كل ناخن يا انتهاي ناخن را مي‌پوشاند انجام شود . اين ناخن‌هاي مصنوعي با چسب‌هايي چسبانده مي گردند كه دربردارنده methacrylate هستند كه ماده‌اي حساسيت‌زاست و ممكن مي باشد باعث ترك و كنار گذاشتن ناخن شود .
دكتر بليغي معتقد است: «پوشاندن ناخن‌ها به وسيله چسب به عامل وجود آكريلات در تركيبات آن‌ها از لحاظ طبابت و طبابت عوارضي مانند پوسته‌ريزي، تغيير تحول بافت ناخن و عفونت‌هاي قارچي به خصوص كانديدا را به وجود مي‌آورد و به جز در كساني كه بافت ناخن در آنها به عامل ژنتيكي يا بيماري از بين رفته ميباشد ، سفارش نميشود .»
بر پايه گزارش هاي موجود، چسب‌هايي كه براي چسباندن ناخن‌هاي مصنوعي به عمل مي‌روند، به ادله آزاد كردن سم سيانيد و بخار ناشي از آن مي تواند باعث مسموميت و چه بسا فوت افراد آرايشگر شود .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.