آرشیو آذر ماه 1398

لوازم آرايش

چه طور ناخن هايمان را تقويت كنيم؟

۷۴ بازديد


چه طور ناخن هايمان را تقويت كنيم؟تيم: سالم پوست

لاك مات

به كار گيري از روغن، راه و روش بسيار نيكي براي مقاوم شدن، سلامت ماندن و رويش ناخن هاست. به مطالعه ي اين راهنما ادامه دهيد تا بدانيد چه‌طور با به كارگيري از روغن مي توانيد به تندرست ناخن هايتان امداد نماييد.
ناخن ضعيف، آسيب پذير، قادر است خسته كننده باشد ! هزاران  جنس موجود هست، كه ناخنها را كاركشته و طاقت فرسا خيس، مينمايد و حتي سريع خيس بلند مي نمايد.با اين هم اكنون، شما مي‌توانيد ناخن هاي خويش را در يكسري مرحله معمولي قويتر نماييد. آيا زياد دست هاي خويش را در آب نگه ميداريد، مانند شنا كردن و يا اين كه شستن ظروف؟ كار هاي روزمره  تا حد متعددي در شكنندگي ناخنها اثر گذار ميباشد.
اكثر مردم در فواصلي از معاش‌شان با ناخن هايي آسيب پذير يا اين كه حتي رخنه‌ خورده دست و پنجه قابل انعطاف مي نمايند! اين يك بيماري آزار‌دهنده ميباشد كه معمولا به واسطه ي كم آبي بيشتراز اندازه ي بستر و پوست  اطرف ناخن بوجود مي آيد. هنگامي كه چنين اتفاقي بيفتد، ناخن شما سالم و استحكام اش را از دست داده و رشدي سخت خواهد داشت.
روغن تقويت ناخندر قفسه  مغازه ها توليد ها زيادي موجود است كه وعده ي تقويت ناخن و بازگرداندن رطوبت به آن‌ها‌را ميدهد، در حالي كه شيوه هاي درماني طبيعي ديگري نيز براي بدست آوردن ناخن هايي مقاوم و سلامت نيز موجود است!
به كار گيري از روغن، رويه بسيار خير و خوبي براي مقاوم شدن، تندرست ماندن و پرورش ناخن هاست. به مطالعه ي اين راهنما ادامه دهيد تا بدانيد چه‌گونه با به كارگيري از روغن ميتوانيد به تندرست ناخن هايتان ياري نمائيد.
چه طور از روغن براي تقويت ناخن هايتان استعمال فرمائيد؟1 - نصف فنجان از روغنتان را در پياله ي اختصاصي مايكرويو بريزيد و باطن مايكرويو قرار دهيد. به زمان يك و نيم دقيقه آنرا پر‌نور فرمائيد، آن‌گاه پياله را بيرون فرمائيد.
2 - اذن دهيد تا روغن پاره اي خنك شود.
3 - ناخن هايتان را در روغن فرو فرمائيد تا به بازه ۱۵ تا ۳۰ دقيقه تر بخورند.
4 - با اين فعاليت به ناخن هايتان امداد مي كنيد تا از روش جذب سريع به نيكي مرطوب شوند.
5 - دستانتان را از روغن بيرون فرماييد و با به كارگيري از انگشتانتان روغن را بخوبي بر روي ناخن و پوست اطرافش، با حركات كوچك دايره وار ماساژ دهيد.
6 - روغن اضافي را از دستانتان بشوييد.
7 - اين پروسه را بصورت هفتگي تكرار فرمائيد.
8 - براي مرطوب كردن روزمره، قطره‌اي از روغن را روي هر ناخن بچكانيد، و آنرا بر روي ناخن و پوست حريم ماساژ دهيد تا جذب شود.
9 - پيش از اينكه به رختخواب برويد، ناخن هايتان را در مخلوطي از آب ليمو و روغن با تناسب يك به سه بخيسانيد. پنج دقيقه شكيبايي نمائيد، بعد دستكشي بپوشيد و اذن دهيد كه تمام ارتفاع شب روغن بر روي ناخن هايتان باقي بماند. در رخ نياز صبح دستانتان را بشوييد.

لاك مات يا براق

۷۰ بازديد


۸ طرز گزينش لاك مطلوب براي حالت هاي گوناگون | لاك مات يا اين كه درخشان؟

لاك مات

لاك زدن ناخن ها جذابيت نهفته دست ها را هويدا مي نمايد و بانواني كه فنون هاي لاك زدن را بلد باشند به خير و خوبي‌ ميتوانند در كنار آرايش و پيرايش رخ، زيبايي دست ها را نيز طولاني تر نمايند. لاك زدن ناخن فعاليت ظريفي ميباشد كه نياز به اعتنا و طاقت داراست؛ البته در‌حالتي كه به نيكي اين فعاليت را انجام دهيد، دفعات بعد از آن هم سراغ لاك‌زدن خواهيد رفت. در‌اين في مابين، طرز تعيين لاك مطلوب براي وضعيت هاي متعدد گوناگون ميباشد. خريد لاك از در ميان اشكال لاك درخشان، لاك عادي، لاك مات و… ممكن ميباشد در نگاه نخستين بي آلايش به حيث رسد ولي مي بايست اين فعاليت را دورازشوخي بگيريد و لاكي را گزينش نمائيد كه برازنده ناخن هاي شما باشد. به دنبال با هم به گونه هاي متعدد لاك هايي كه در بازار يافت ميشوند اشاره مي كنيم و براي شما خوا‌هيم اذعان كرد كدام مدل از اين لاك ها برازنده ناخن‌هاي قشنگ شما مي‌باشند.
۱. لاك مات عاديلاك مات معموليلاك مات يك لاك تماماً كلاسيك ميباشد كه ناخن ها را رنگ جذابي ميبخشد، ولي آنها‌را درخشان نمي‌نمايد و ظاهري مات و شيك به ناخن ميدهد. آرايشگران ماهر بر اين يقين ميباشند كه اشكال لاك مات، در‌ واقع يك رنگ پلاستيكي و غير درخشان روي ناخن مي كشند و جذابيت اصلي آن ها نيز به مات بودنشان ميباشد.
به كارگيري از لاك مات براي مراسم قانوني و دفتر مطلوب ميباشد و طيف رنگ آنان به سيرتكامل‌اي ميباشد كه با بيش تر جامه‌ها سازش دارا‌هستند. از طرف ديگر، تجربه نشان داده ميباشد لاك مات نسبت به بقيه لاك‌ها دوام بيشتري دارا‌هستند و رنگ آنان ديرتر از در ميان مي‌رود.
بدين نكته نيز بايستي اشاره نمود كه به كارگيري از لاك مات نسبت به بقيه لاك‌ها دشوارتر ميباشد و وقت و توجه بيشتري براي لاك زدن بايستي اختصاص دهيد. در فيض سفارش مي كنيم زدن لاك مات را از دوست يا اين كه آرايشگر خويش بخواهيد به اين دليل كه احتمال متعددي موجود است دست شما در طول عمل بلرزد و عمل حاد شود.
۲. لاك رنگ ناخننحوه گزينش لاك مطلوب براي حالت هاي گوناگون + لاك رنگ ناخنلاك رنگ ناخن يك لاك مطلوب براي وضعيت هاي متفاوت بانواني ميباشد كه غايت زيبايي را در آساني ميبينند. اين لاك‌ها در بيش تر مواقع بي‌رنگ ميباشند و يا اين كه اينكه ته‌مايه‌اي از طيف رنگ صورتي در آنان مستعمل ميباشد. اين لاك‌ها از يك طرف طيف اصلي رنگ ناخن را محافظت مي كنند و از طرف ديگر ظاهري خوشگل به ناخن ميدهند.
از آنجايي كه لاك رنگ ناخن، رنگ خاصي به ناخن‌ها نمي‌دهند آنها‌را مي توانيد براي مراسم‌هاي قانوني يا اين كه غير قانوني به عمل بگيريد. به كارگيري از لاك رنگ ناخن نسبت به بقيه لاك‌ها معمولي‌‌خيس و سريع‌خيس ميباشد.
۳. لاك متاليكطريق گزينش لاك مطلوب براي وضعيت هاي متفاوت + لاك متاليكلاك‌ متاليك مغاير اشكال لاك مات در تيم لاك هاي درخشان قرار مي گيرد. درخشان بودن اين لاك‌ها درخشش فلز را در ذهن تداعي مي‌نمايد. در سود با لاك زيبايي طرف هستيم كه روشني و زيبايي امروزي و مدرن دارااست. اين لاك‌ها آيتم نيكي براي مجالس محاوره اي و ضيافت‌هاي شبانه مي‌باشند و بازتابي از رنگ فلزاتي مانند مس، برنز، طلا جواهرات و نقره را درين لاك‌ها شاهد هستيم.
انصافاً مي بايست اعتراف كرد زدن لاك متاليك، نسبت به بقيه لاك‌ها فعاليت دشواري ميباشد و طاقت و طاقت متعددي مي خواهد، در سود شايد بهتر باشد لاك زدن انگشت‌هاي خويش را به ناخن‌كارتان واگذار فرماييد.
۴. لاك‌ مرواريديلاك‌ مرواريدييك تعيين لاك مطلوب براي اشخاصي كه ميخواهند ظواهر ناخن هايشان ديدني و براق باشد، خريد لاك مرواريدي ميباشد. به عبارتي‌سيرتكامل كه از نام‌ اين مدل لاك پيداست حالتي مرواريدمانند به ناخن ميدهد. لاك هاي مرواريدي درخشش متعددي همانند بقيه لاك هاي درخشان ندارند و به ترازو مقداري ناخن ها را درخشان مي كنند تا ظواهر آنان شيك و جالب شوند. اين فرمان سبب ساز گرديده تا اين دسته لاك آيتم نيكي براي به كارگيري در جشن و پاي كوبي‌ها به‌اكانت بيايد.
پروسه به كارگيري از لاك مرواريدي بسيار معمولي و سريع ميباشد و رنگ‌هاي صورتي يا اين كه بژ گزينش خير براي به كارگيري از اين لاك‌ها ميباشد. اين رنگ‌ها ظواهر طبيعي و زيبايي به ناخن مي‌‌دهند.
بهتر ميباشد در حين خريد لاك مرواريدي كالا و واحد سنجش ماندگاري آن را در حيث داشته باشيد. لاك‌هاي مرواريدي به سيرتكامل‌اي ميباشد كه زود از هم ميپاشند و نسبت به بقيه لاك‌ها بايستي در مقطع كوتاه‌تري آن را تجديد نمائيد.
۵. لاك درخشان و اكليليشيوه گزينش لاك مطلوب درخشان و رنگارنگاين گونه از لاك‌ها سرشار از برق و رنگ ميباشند و به نظر طيف رنگ در گونه‌هاي متفاوت با رنگ بندي گوناگون عرضه مي شوند. در حالتي‌كه در طول خريد لاك اكليلي رنگ بندي مطلوب براي لاك را پيدا نكرديد مي توانيد خلاقيت به‌خرج دهيد و يك سري لاك اكليلي را با هم ادغام فرمائيد تا ناخن‌‌هاي شما ظاهري منحصر پيدا نمايد.
لاك‌ اكليلي را بهتر ميباشد خلاف لاك مات براي مراسم محاوره اي و ضيافت‌هاي غير قانوني گزينش نمائيد.
۶. لاك‌ كرميلاك مطلوب براي شرايط هاي مختلفبا يك كدام از رايج‌ترين و پراستفاده‌ترين لاك‌هاي مو جود در بازار طرف هستيم كه مطلقا تا به امروز از آن استعمال كرده‌ايد. لاك كرمي يك لاك مطلوب براي وضعيت هاي متفاوت ميباشد كه به ترازو پاره اي درخشان بوده و در رنگ‌هاي مختلفي عرضه مي گردند. اين لاك‌ها جذابيت خاصي به ناخن‌ها مي دهند و براي به كارگيري در دفتر كار، دانشكده و ضيافت‌هاي قانوني آيتم قابل قبولي به‌لحاظ مي‌رسند.
به كارگيري از لاك كرمي نيز بسيار بي آلايش و ريلكس ميباشد. رنگ صورتي، رنگ زرد، آبي رنگ و سپيد اين لاك‌ها جلوه خاصي به ناخن‌ها ميدهد. خريد لاك كرمي با رنگ‌هاي تيره نيز براي هنگامي توصيه ميشود كه بخواهيد ظواهر ناخن‌هاي شما سنگين و كلاسيك باشد.
۷. لاك پولكيلاك پولكيپيشنهاد ميكنيم حتي درصورتي كه اهل لاك زدن هم نيستيد گشوده هم يك توشه مبادرت به خريد لاك پولكي فرمائيد. رنگين‌كماني از رنگ‌ها را در‌اين گونه از لاك‌ها شاهد هستيم كه درخشش خاصي به ناخن ها ميدهند. طرز گزينش لاك مطلوب با طيف‌ رنگ‌ مبنا تيره براي اين لاك ها سبب ميگردد تا ناخن شما همانند يك كهكشان پرستاره و براق در نظريات جلوه نمايد.
زمان متعددي وجود ندارد كه اشكال لاك پولكي به بازار عرضه‌ گرديده‌اند و در همين برهه زماني نادر، هواداران متعددي پيدا كرده‌اند. رنگ‌هاي تيره براي لاك‌پولكي آيتم خير و خوبي جهت استعمال در فصل‌هاي سرد سال و پوشش پالتو و خرقه‌هاي سپيد رنگ به‌لحاظ ميرسد.
۸. لاك طرح دارلاك طرح‌داراين لاك‌ها به بانواني توصيه مي‌گردد كه بقيه لاك‌ها را آزمون كرده‌اند و مي خواهند پباده سازي ناخن متفاوتي داشته باشند. به لطف اشكال لاك طرح دار ميتوانيد طرح قطره‌هاي آب، مالامال طيوران يا اين كه طرح‌هايي از اين نظير را روي ناخن‌هاي خويش رسم فرماييد.
خريد لاك طرح دار براي به كار گيري در ضيافت‌هاي محاوره اي و مجالس غير رسمي توصيه مي‌گردد، ولي براي ضيافت‌هاي قانوني و دفتر بهتر ميباشد از لاك‌هاي معمولي‌خيس مانند لاك مات ياري بگيريد.
در آخر سفارش مي كنيم در‌حالتي كه شما هم از دوست داران خريد لاك ميباشيد، مي توانيد در مغازه اينترنتي اُردمي درپي تعيين لاك مطلوب از برندهاي داراي اعتبار باشيد. از طرفي در شرايطي كه مدام ناخن‌هاي زيباي شما با لاك‌هاي مختلفي تزئين گرديده‌ ميباشد، در نصيب ايده ها ما و بقيه يوزرها را در جريان شيوه هاي تعيين لاك مطلوب براي شرايط هاي متفاوت قرار دهيد.

چه طور سوهان ناخن بكشيم؟

۸۵ بازديد


اعضاي تن ميباشد كه همواره جلوي ديده بقيه افراد ميباشد و در او‌لين نگاه به ديده ميايد.
چه طور سوهان ناخن بكشيم؟به اين ترتيب سالم ناخن ها بسيار اهميت داراست. شكسته شدن ناخن ها خير فقط زيبايي آن‌ها را از ميان ميبرد، بلكه دردناك ميباشد و حتي ممكن ميباشد موجب عفونت آن‌ها شود. اكثري از اشخاص ناخن هاي خويش را سوهان مي‌كشند، ولي نمي دانند كه تمام ارتفاع قدمت، غلط سوهان ناخن مي كشيده اند.

لاك مات
براين اساس سوهان كشيدن، هم ميتواند نقص‌ ساز باشد و هم حلال اشتباهات.
در‌حالتي كه پيش از سوهان كشيدن ناخن ها را نگيريد، ممكن ميباشد به ناخن هايتان زخم برسانيد. كشيدن سوهان ناخن بر روي نصيب طولي ناخن ها، فشار متعددي ساخت مي نمايد و موجب شكسته شدن آن ميشود.
متخصصان زيبايي بر اين عقيده اند كه نخست بايستي ناخن را تا جايي كه دوست داريد كوتاه فرماييد و بعد از آن با سوهان به صورت دلخواه درآوريد. سوهان كشيدن با تكان رفت و برگشتي موجب سست شدن ناخن هاي شما خواهند شد.
ناخن هاي خويش را از كناره به سمت راءس با زاويه ي ۴۵ سكو سوهان بكشيد و در نصيب بالاي ناخن، اين فعاليت را متوقف فرماييد. همت نماييد كناره هاي ناخن را سوهان نكشيد، چرا‌كه سبب به شكستگي آن مي گردد. هنگام سوهان كشيدن ضربه هاي آهسته به ناخن بزنيد و كناره هاي آن را صاف فرمائيد.
اصلا بعداز خزينه ناخن هاي خويش را سوهان نكشيد، به دليل آن كه در‌اين روزگار ناخن هايتان بيش تر از هر دوران ديگري آسيب پذير ميباشند. صحيح سوهان كشيدن، موجب صاف شدن كناره هاي ناخن ميگردد. اين حاشيه ها دارنده يك روكش پروتئيني به اسم كراتين ميباشد.
از سوهان مطلوب به كارگيري فرمائيدبراي ناخن هاي طبيعي از يك سوهان با بيشترين تعداد دندانه (براي مثال ۲۴۰ دندانه) استعمال نماييد تا از شكسته شدن آن‌ها خودداري نمايد. در‌صورتي‌كه ناخن هاي شما سست ميباشد، از يك سوهان قابل انعطاف كه به ناخن هايتان زخم نمي رساند، استعمال فرمائيد. به خيال داشته باشيد كه سوهان ناخن يك وسيله ي فردي ميباشد و نبايد آن را به طور مشترك به كارگيري فرماييد.
ناخن هاي خويش را كوتاه نگه داريدگرچه ناخن هاي بلند، خوشگل و شگفت انگيزند، البته كار كشته نيستند. هر چقدر ناخن شما بلندتر باشد، فشار بيشتري بر روي بستر آن ميايد و قابليت و امكان شكستن آن نيز اضافه مي‌شود. براي مراقبت صورت طبيعي ناخن ها، آنان را به طور گرد يا اين كه مربع كوتاه فرماييد. در انتها بايستي خاطرنشان كرد، هر عمل مي‌كنيد كارايي نمائيد ناخن هاي خويش را همواره منزه و كم آب نگه داريد تا از پرورش باكتري ها در پايين آن خودداري شود.

نكاتي مهم براي محافظت از ناخن

۷۰ بازديد


نكاتي مهم براي محافظت از لاك ناخن

لاك مات 

اگرچه استون خالص و محلول رقيق كننده ناخن بسيار خط مش گشا ميباشند و مي توانند لاك ناخن كهنه شما‌را به نيكي رقيق و قابل به كار گيري نمايند ولي به كارگيري از اين مواد ممكن ميباشد مشكلاتي هم به‌دنبال داشته باشد زيرا استون ماده‌اي زخم زا ميباشد و به كار گيري زياد از آن مي تواند سبب آسيب پذير شدن ناخن‌ها و ريش ريش شدن آن ها شود. پس در‌حالتي كه جزو كساني مي‌باشيد كه به سالم پوست و ناخن خويش اهميت متعددي مي دهند و تلاش ميكنند تا حد ممكن از مواد سمي و تصنعي هجران نمايند بهتر ميباشد از لاك ناخن خويش صحيح محافظت فرماييد تا به دوران طولاني‌تري نو و سرازير باقي بمانند و نيازي به طرز‌هاي بيان شده و به كار گيري از مواد سمي و خطرناك نباشد:

مدام لاك ناخن را در محلي خنك و بدون‌نور حفظ نماييد. مساله مهم در اين باره ثبات دما ميباشد، محلي كه لاك را در آن قرار مي‌دهيد بايستي دماي ثابتي داشته باشد، حتي يك قفسه در فريزر منزل هم مي تواند فضاي قابل قبولي براي محافظت لاك‌هاي شما باشد.هيچ گاه لاك ناخن را در جايي در حدود مرجع حرارت مثل بخاري و شوفاژ قرار ندهيد زيرا بديهي ميباشد كه حرارت منجر محكم شدن لاك ميشود و آن را حاد مي‌نمايد.بي ترديد لاك را در محلي قرار دهيد كه فروغ بدون واسطه خورشيد به آن نتابد. زيرا فروغ خورشيد سبب تغيير و تحول دما و گرم شدن لاك مي‌گردد و تركيبات جان دار در آن را از ميان مي برد.از قرار دادن لاك ناخن در خزينه و توالت هم اجتناب نماييد زيرا رطوبت زياد و دماي بالا و در اكنون تغيير‌و تحول اين فضاها ماندگاري لاك ناخن را كاهش ميدهد.
اگرچه رعايت بدون نقص اين مورد ها سبب ارتقا ماندگاري لاك ناخن شما مي شود ولي آن را تا ابد نگهداري نمي‌نمايد پس در صورتي‌كه جزو كساني نيستيد كه پيشين از انتها مورخ مصرف لاك آن را تمام ميكنند بايستي بعداز اين دوران لاك ناخن خويش را بدور بيندازيد. مورخ مصرف هر بطري لاك حدود دو تا سه سال ميباشد و قبلا روزگار هم ممكن ميباشد كيفيت لاك كاهش يابد و غليظ شود. فراموش نكنيد كه طرز‌هاي رقيق كردن لاك صرفا براي يك كدام از دوبار به كار گيري مجاز ميباشد و بيشتراز اين تعداد خير فقط كيفيت لاك را كاهش ميدهد بلكه به ناخن‌هاي شما هم صدمه مي زند. پس بهتر ميباشد مورخ مفتوح كردن هر بطري لاك را روي آن يادداشت فرماييد و بعداز مدتي لاك‌هاي كهنه را به دور بريزيد و آنان را با رنگ‌هاي نو و تازه جايگزين فرماييد.

چه‌گونه مي قدرت در منزل مانيكور انجام اعطا كرد؟

۸۵ بازديد


چه‌گونه مي قدرت در منزل مانيكور انجام اعطا كرد؟يك مانيكور تاثير گذار بيشتراز سوهان زدن ناخن ها و پوشاندن آنان با لاك ناخن ميباشد و اين يك عمل استادانه ميباشد.صحيح همانگونه كه شما از رخ خويش محافظت مي‌كنيد. شما مي‌توانيد مانيكور در منزل را خودتان به راحتي انجام دهيد و اين يك راهنماي بي آلايش ميباشد كه ميتوانيد از آن پيروي فرمائيد تا بتوانيد در منزل ناخن هايتان را مانيكور نماييد.

لاك مات
10 قدم بي آلايش براي مانيكور سهل و آسان در منزليادگرفتن مرحله به مرحله مانيكور ناخن
قدم 1:گردآوري همگي ابزارهاي ضروريگذشته از اينكه استارت فرماييد، تمام اسباب مانيكوري را كه نياز داريد توده نماييد و اين ها چيزهايي ميباشند كه شما نياز خواهيد داشت: تميز كننده لاك ناخن پنبه  بافر ناخن  ناخن گير و پوشر كوتيكول گيره كوتيكول و روغن كوتيكول  مرطوب كننده دست  لاك ناخن بيس لاك ناخن دلخواه برق ناخن 

ابزار مانيكور در منزلقدم 2:حذف هر سيرتكامل لاك با تميز كننده هاي لاك ناخن:براي استارت، لاك ناخني كه داريد را منزه فرماييد و از تميز كننده لاك ناخن غير استوني و پد هاي پنبه اي خويش استعمال نماييد.منزه كننده هاي لاك غير استوني ناخن پوست حريم ناخن هايتان را كم آب نميكنند و تميز كننده هاي استوني لاك ناخن بسيار سريع خيس فعاليت ميكنند البته همان گونه كه دنياي مد نمناك اشاره نموده است ميتوانند به ناخن هاي شما زخم برسانند و در‌حالتي كه از تميز كننده لاك ناخن بيشتراز يك توشه در ماه استعمال شود، بهتر ميباشد از منزه كننده غير استوني به كارگيري نماييد. قدم 3:تصاحب كردن و سوهان كشي ناخن:از ناخن گير براي تصحيح ناخن هاي خويش به كار گيري فرماييد و از خيلي كوتاه كردن آنان اجتناب فرماييد و آن گاه از سوهان ناخن براي صورت دادنشان به كارگيري فرمائيد و در صورتي‌كه مي‌خواهيد آن را معمولي نگه داريد، ناخن هاي مربعي صورت با كناره هاي گرد و يا اين كه ناخن هاي بيضي بي آلايش شايسته ترين تعيين مي‌باشند.هنگام سوهان كشي ناخن ها آهسته باشيد و از كشيدن سوهان با تحميل بيش تر از حد دوري كنيد و ازسوهان كشي خيلي كوتاه آنان اجتناب فرماييد و تنها خطوط و حاشيه هاي زمخت را كه در پشت ناخن ميراث اند را صحيح فرماييد و از يك بافر ناخن پاره اي ساينده براي نظافت كردن نوك ناخن خويش استعمال نمائيد و با اين حالا، ناخن هاي خويش را بيشتراز حد قابل انعطاف نكنيد زيرا در غير اين رخ لاك ناخن به ناخن هاي شما نمي چسبد.

چه چيزي سبب لكه ها و نقاط سپيد ناخن

۸۳ بازديد


چه چيزي سبب لكه ها و نقاط سپيد ناخن (لوكونشيا) ميگردد؟برخي از علل احتمالي لكه هاي سپيد روي ناخن ها عبارتند از:

لاك مات
1. جراحت ناخن:
لكه هاي سپيد قادر است سود ترما يا اين كه جراحت هاي جزئي ناشي از ماتريكس ناخن باشند، مثلا، گير كردن ناخن ها دربين تخت، تناول كردن انگشتان دست به در، خم شدن ناخن، كوتاه كردن غلط ناخن.
جراحت ممكن ميباشد يك‌سري هفته گذشته پيش آمده باشد. ولي ناخن زيرا رويش بسيار آرام اي داراست، ديرتر مشخص مي گردد. براين اساس، جراحت وقتي كه ناخن پرورش مينمايد به صورت يك نقطه و لكه سپيد ظواهر ميشود.


لكه سپيد ناخن و آسيبهاي ناخن 2. عكس العمل آلرژيك:
يك كدام از ديگر از علل لكه هاي سپيد ميتواند آلرژي خفيف به علت استعمال از مواد شيميايي مختص را در لاك ناخن، منزه كننده ها و مشقت بار كننده هاي ناخن باشد. 
3. عفونت :
ظهور لكه هاي سپيد روي ناخن ها ميتواند نشان دهنده عفونت قارچي باشد. در حالتي‌كه فارغ از معالجه رها شود، قادر است رويش نمايد و به آرامي تخت ناخن را بي نقص بگيرد. ناخن ممكن ميباشد پوسته پوسته و آسيب پذير شود.


عفونت از علل ساخت لكه سپيد ناخن  4. كمبود مواد معدني:
نقاط و لكه هاي سپيد روي ناخن ممكن ميباشد ناشي از كمبود ملايم بعضي از مواد معدني مانند روي يا اين كه تغييرات هورمون ها باشد. 
5. دلايل جانبي احتمالي:
همينطور مي‌تواند علامت يك اثر جانبي قابل اعتماد از داروهاي يگانه و يا اين كه معالجه هايي مانند پرتو درماني سيستميك باشد. 
6. علل ديگر:
برخي از علل مازاد عبارتند از:
نارسايي تمامياشتباهات قلبياگزما يا اين كه پسوريازيسمسموميت با آرسنيك يا اين كه سربسرشت الريه

توليد شدن لكه سپيد روي ناخن به علت طينت الريه علائم نقاط و لك هاي سپيد روي ناخن چه مي‌باشد؟نقاط و لكه هاي سپيد مي‌تواند به طرز هاي متعدد ظواهر شوند ؛ علت آن ها ممكن ميباشد صورت و واحد سنجش آنان‌را انتخاب نمايد به عنوان مثال، جراحت ناخن ممكن ميباشد تحت عنوان يك نقطه سپيد سپيد نشان داده شود در حالي كه يك برخورد آلرژيك ميتواند تعدادي نقطه را در ناخن توليد نمايد.
بعضي از علائم رايج:
نقاط معادل كوچكنقاط متمايز پهناورخطوط (طولي يا اين كه افقي) در سراسر ناخن

علائم و نماد هاي لكه سپيد روي ناخن  آيا اين لكه هاي سپيد صرفا به جهت كمبود كلسيم چهره ميدهد؟اكثر مردم فكر‌مي كنند كه كمبود كلسيم سبب توليد نقاطدو لكه هاي سپيد روي ناخن مي شوداما اكثري از پژوهشگران طبابت ميخواهند اين تظر را به بحران بكشند. آن ها مي‌گويند كه‌اين دو حادثه به هم مربوط نيستند.
لكه هاي سپيد اكثر زمان ها به جهت جراحت هاي ديرين كه به ماتريكس ناخن وارداتي توليد مي‌شود يا اين كه، يك عفونت قارچي، حساسيت به توليد ها ناخني يا اين كه يك ماده غذايي نيز ميتواند احتمالا سبب ساز اين رخداد شود. گه گاه موقعيت ميتواند ژنتيكي باشد. در مورد ها بسيار معدود مي شود به كمبودي اشاره نمود كه غالبا با سطح هاي تحت روي يا اين كه بيوتين رابطه داراست.

لوكونيشيا يا اين كه سپيد شدن ناخن

۷۸ بازديد


لوكونيشيا يا اين كه سپيد شدن ناخن به حالتي گفته ميشود كه خطوط يا اين كه لكه هاي سپيد روي ناخن انگشتان دست يا اين كه پا ظواهر مي گردند. اين شرايط بسيار رايج و ولي فارغ از ضرروزيان و خطر براي تن درستي تن ميباشد. حتي گهگاه‌زمان ها بخش اعظمي از اشخاص تندرست نيز در بزرگسالي اين آيتم را تجربه مي كنند. در‌اين نوشته‌علمي با علت لكه سپيد روي ناخن و معالجه آن آشنا مي شويد.

لاك مات

بدون شك بخوانيد:رفع بوي پا با ۶ شيوه طبيعي و علت توليد آنچرا نبايد با موهاي تر بخوابيم؟رفع شكاف هاي پوستي با شيوه‌هاي طبي و يك‌سري معالجه‌ اثرگذار خانگيپس سپيد شدن ناخن نشان از نقص‌ طبي خاصي وجود ندارد. در برخي از اشخاص لكه سپيد روي ناخن به‌صورت لكه هايي بسيار كوچك في مابين ناخن توليد مي‌گردد. در برخي ديگر نيز ممكن ميباشد لكه سپيد وسيع‌خيس باشد و در تمام سطح ناخن پخش شود. لكه ها مي توانند روي يك يا اين كه چندين ناخن دور از هم و ظواهر بشوند. رايج‌ترين علت ساخت لوكونيشيا، زخم‌ديدگي بستر و منزلت ناخن ميباشد. اين جراحت‌ديدگي‌ها ممكن ميباشد در خلال ضربه زدن به ناخن يا اين كه حتي كارهايي مانند پانچ و فرنچ و… كه با انگيزه زيبايي روي ناخن انجام مي گردد، رخداد بيفتد. مانيكور، پديكور، به كار گيري از ژل‌ها يا اين كه آكريليك براي ناخن نيز ميتواند سبب جراحت‌ديدگي شود. عامل ها متفاوت ديگري نيز ميتوانند سبب ساز توليد جراحت و توليد لكه سپيد روي ناخن بشوند.
مطلقا بخوانيد: تاثير استرس بر پوست، گيسو و ناخنسفيدي روي ناخن به چه علت ميباشد؟به عبارتي‌طور كه گفته شد، وجود لكه سپيد روي ناخن بسيار متداول ميباشد و عارضه ها زيادي داراست. براي مثال:
برخورد آلرژيك؛عفونت قارچي؛جراحت و زخم‌ديدگي ناخن؛كمبود مواد معدني.۱. عكس العمل آلرژيك

آلرژي به لاك ناخن، درخشان‌كننده ناخن (برق ناخن)، مواد سفت‌كننده ناخن مانند مواد كاشت آن و لاك‌تميز‌كن‌ها ميتوانند موجب تشكيل لكه سپيد روي ناخن بشوند. به كارگيري از ژل‌ها و مواد آكريليك روي ناخن نيز اين قابليت و امكان را ارتقاء ميدهد.
۲. قارچاونيكومايكوزيس سطحي سپيد، اسم قارچ رايجي ميباشد كه روي ناخن انگشتان پا توليد ميگردد. علائم نخستين اين عفونت به‌صورت لكه‌هاي سپيد كوچك روي ناخن بروز مي يابد. اين عفونت مي تواند رويش نمايد و تمام بستر و سطح ناخن را بپوشاند. با وجود اين ايراد ممكن ميباشد، ناخن‌ها در بالا برگه‌كاغذ شوند و بعد از آن به موقعيت كم آب و آسيب پذير درآيند.
بي ترديد بخوانيد: محافظت از پوست دست با نكاتي كه دستان شما‌را زيباتر جلوه مي دهد۳. زخم‌ديدگي و آسيب ناخن‌هاآسيب و زخم در نصيب پاييني ناخن ميتواند در خلال پرورش ناخن، منجر ساخت لكه سپيد يا اين كه نقطه‌هايي روي آن بشود. البته از آنجايي كه رويش ناخن‌ها يه خرده روزگار مي برد ممكن ميباشد جراحت را فراموش نماييد و متوجه آن نشويد. بعضا از آسيب‌ها نيز تا ۴ هفته يا اين كه حتي بيش تر نمود بيروني پيدا نميكنند.
از گزاره جراحت‌ها و زخم‌هاي متداول ناخن مي‌قدرت به مورد ها پايين اشاره نمود:
ماندن انگشتان ميان در؛اصابت ضربه‌ چكش به انگشت؛عكس العمل ناخن با سطح ميز يا اين كه پيشخوان يا اين كه توليد اصطكاك از تماس و كشيده شدن ناخن بر سطح ميز.مانيكور پي‌پيرو ناخن‌ها نيز قابليت بروز لكه سپيد روي ناخن را ارتقاء مي دهد چون فشاري كه از سوي ناخن‌فعاليت به دست شما وارد مي شود، موجب زخم‌ديدگي بستر ناخن خواهد شد.
۴. كمبود مواد معدنيكمبود بعضي از ويتامين‌ها يا اين كه مواد معدني نيز سبب به وجود داخل شدن لكه سپيد روي ناخن ميشود. براي مثال كمبود روي (زينك) و كلسيم در تن چنين مشكلاتي را به‌ياور خواهد داشت.
مسلما بخوانيد: ۷ آرم‌ كمبود ويتامين را بشناسيد۵. بقيه عارضه هااين عارضه ها نيز با احتمال كمتر سبب ساز ساخت لكه روي ناخن‌ها مي گردند:
بيماري‌هاي قلبي؛اوضاع نامناسب سالم؛نارسايي‌هاي كليوي؛پسوريازيس (صدفك) يا اين كه اگزما؛سينه پهلو؛مسموميت با آرسنيك.ممكن ميباشد لكه سپيد ناخن بر اثر اين مورد ها توليد بشود ولي قابليت آن بسيار معدود ميباشد. پزشكان نيز پيشين از دقت بدين مورد ها دور از شوخي، معمولا علت‌ها و عارضه ها ديگر را براي تشخيص دليل لكه‌هاي روي ناخن باز‌نگري ميكنند.

ناخن ضعيف، آسيب پذير، قادر است خسته كننده

۸۸ بازديد


ناخن ضعيف، آسيب پذير، قادر است خسته كننده باشد !  هزاران  مال موجود هست، كه ناخنها را توانمند و ، طاقت فرسا خيس، ميكندو حتي سريع خيس بلند مي كند. با اين درحال حاضر،  شما ميتوانيد ناخن هاي خويش را در يكسري مرحله بي آلايش قويتر نماييد. آيا زياد دست هاي خويش را در آب نگه مي داريد، مانند شنا كردن و يا اين كه شستن ظروف؟ عمل هاي روزمره  تا حد متعددي در شكنندگي ناخنها اثرگذار ميباشد.

لاك مات
اكثر مردم در فواصلي از معاش‌شان با ناخن هايي آسيب پذير يا اين كه حتي شكاف خورده دست و پنجه قابل انعطاف مي‌نمايند! اين يك بيماري آزار‌دهنده ميباشد كه معمولا به واسطه ي كم آبي بيشتراز اندازه ي بستر و پوست اطرف ناخن بوجود مي آيد. هنگامي كه چنين اتفاقي بيفتد، ناخن شما سالم و استحكام اش را از دست داده و رشدي سخت خواهد داشت.
روغن تقويت ناخن
در قفسه  مغازه ها توليدها زيادي موجود هست كه وعده ي تقويت ناخن و بازگرداندن رطوبت به آن‌ها‌را مي دهد، در حالي كه شيوه هاي درماني طبيعي ديگري نيز براي بدست آوردن ناخن هايي مقاوم و سلامت نيز موجود هست!
به كارگيري از روغن، شيوه بسيار خير و خوبي براي مقاوم شدن، سلامت ماندن و رويش ناخن هاست. به مطالعه ي اين راهنما ادامه دهيد تا بدانيد به چه شكل با به كار گيري از روغن مي توانيد به تندرست ناخن هايتان امداد نماييد.
چه گونه از روغن براي تقويت ناخن هايتان به كارگيري نمائيد؟
۱. نصف فنجان از روغنتان را در پياله ي منحصربه‌فرد مايكرويو بريزيد و داخل مايكرويو قرار دهيد. به برهه زماني يك و نيم دقيقه آنرا پر‌نور نمائيد، آن‌گاه ظرف را بيرون فرماييد.
۲. اذن دهيد تا روغن مقداري خنك شود.
۳. ناخن هايتان را در روغن فرو فرماييد تا به مقطع ۱۵ تا ۳۰ دقيقه تر بخورند.
۴. با اين فعاليت به ناخن هايتان ياري مي كنيد تا از روش جذب سريع به خير و خوبي مرطوب شوند.
۵. دستانتان را از روغن بيرون فرماييد و با به كار گيري از انگشتانتان روغن را بخوبي بر روي ناخن و پوست اطرافش، با حركات كوچك دايره وار ماساژ دهيد.
۶. روغن اضافي را از دستانتان بشوييد.
۷. اين فرايند را بصورت هفتگي تكرار نمائيد.
۸. براي مرطوب كردن روزمره، قطره‌اي از روغن را روي هر ناخن بچكانيد، و آنرا بر روي ناخن و پوست حريم ماساژ دهيد تا جذب شود.
۹. پيش از اينكه به رختخواب برويد، ناخن هايتان را در مخلوطي از آب ليمو و روغن با تناسب يك به سه بخيسانيد. پنج دقيقه طاقت نماييد، آن گاه دستكشي بپوشيد و اذن دهيد كه تمام ارتفاع شب روغن بر روي ناخن هايتان باقي بماند. در چهره نياز صبح دستانتان را بشوييد.

آيا ميدانيد كدام صورت ناخن براي مانيكور ايده‌آل شماست؟

۸۷ بازديد


آيا ميدانيد كدام صورت ناخن براي مانيكور ايده‌آل شماست؟ ۵ گونه متعدد صورت ناخن را كشف نماييد و بياموزيد كه چه‌گونه آن‌ها را سوهان بزنيد.
بيضيگوشه هاي مخروطي صورت ناخن‌هاي بيضي، صورت زيبايي براي انشگتان خانمها مي‌سازد. صورت بيضي، هم با ناخن‌هاي پهن و هم با ناخن‌هاي باريك‌خيس هم خواني داراست، و با وضعيت مطبوع به ارتفاع ناخن هم ميافزايد.

لاك مات
براي دستيابي به صورت بيضي، ديواره هاي كناري را سوهان بزنيد تا مطمئن گرديد صاف و هموار مي باشند. آن گاه، ديواره‌هاي كناري را به صورت بيضي گردي فرم دهيد، مطمئن گرديد زواياي هر سمت باهم يكي‌از باشد.
مربعصورت مربعي با ديواره‌هاي مقتدرانه و نوك تيز و يا اين كه گرد گرديده، صورت ناخني فرنچ كلاسيك آماده مينمايد. اين صورت، براي ناخن‌هايي كه شالوده‌ي پهناور‌تري دارا‌هستند ايده‌آل ميباشد، به اين دليل كه منجر خواهد شد ناخن كوتاه‌خيس و باريك‌خيس بنظر بيايد.
براي اينكه اين صورت را بوجود بياوريد، گوشه‌ي ناخن‌هايتان را سوهان بزنيد تا مطمئن گرديد با جلوي ناخنتان عمود شده‌است. هنگامي كه به صورت مربعي جامعي رسيديد، سوهان را زاويه دهيد و كناره‌هاي تيز ناخنتان را پاره اي گرد نماييد.
مربع بيضيادغام نازكي ناخن بيضي با توان ناخن مربع صورت، دوست داستني‌ترين صورت را براي اكثر وقت ها ناخن‌ها بوجود مياورد. اوليه مربعي صحيح فرماييد كه ديواره‌هاي متساوي و همواري داشته باشد.
توصيه امروز

لاك ناخن مات مارال رنگ: 01

حال كناره‌هاي ناخن را سوهان بكشيد تا جلوي ناخنتان گرد و مورب شود. يادتان نرود كه به قدرت ديواره‌هاي مربعي نياز داريد، پس خيلي سوهان نزنيد.
گردصورت گرد شكلي به طور كاملً محافظه كارانه ميباشد و براي مردان و آن‌هايي كه ناخن‌هاي كوتاه دوست دارا هستند، ايده‌آل ميباشد. اين صورت هم با ناخن‌هاي پهن مطابقت و همخواني بهتري داراست، و منجر خواهد شد ناخن باريك‌خيس بنظر بيايد.
ديواره‌هاي ناخنتان را همچون صورت مربعي سوهان بزنيد، آن‌گاه جلوي ناخنتان را آنقدر گرد فرماييد تا به دايره‌ي متبوع برسيد!
بادامي يا اين كه تيزناخن بادامي يا اين كه تيز، سبكي دوست داستني براي عمل كردن و پباده سازي روي ناخن ميباشد، بويژه در اروپاي شرقي و آسيا. اين فرم ناخن در بين اشخاص معروف هم معمول ميباشد، به عنوان مثالً فرگي و ليدي گاگا اكثر وقت ها ناخن‌هايشان اين شكلي ميباشد.
در عين اكنون اين صورت، مناسب هر ظاهري وجود ندارد. اين صورت افراطي، مي تواند انگشتان شمارا باريك و بلند نشان دهد. ديواره‌هاي ناخنتان را به صورت هم اندازه سوهان بزنيد و مخروطي صحيح نمائيد، تا نوك ناخنتان به تيزي مناسب رسد.
صورت خويش را تعيين فرماييدچه طور تصميم ميگيريد كه كدام صورت مطلوب شما ميباشد؟ در‌صورتي‌كه اساس‌ي ناخن شما پهن ميباشد، صورت مربع بيضي را آزمايش فرماييد. در‌حالتي كه ناخن‌هايتان را معمولاً كوتاه نگاه ميداريد، صورت گرد شايسته ترين مورد براي استايل شما خواهد بود.
در حالتي‌كه انحناي زياد دوست داريد، صورت بيضي يا اين كه گرد را آزمون فرماييد. ولي در شرايطي كه با انواع پهن و صاف بيش تر خوشيد، ناخن مربعي يا اين كه مربع بيضي را آزمايش فرماييد. مسلماً راضي خواهيد بود.

چرا عسل براي تندرست پوست مفيده؟

۷۲ بازديد


اكثر اوقات ما عسل را به‌تيتر يك شيرين‌كننده‌ي سلامت مي شناسيم، ولي خوب ميباشد بدانيد كه تركيبات عسل ميتواند براي پوست و گيسو هم اثر گذار باشد. عسل كه به وسيله كيمياگري به اسم زنبور ساخت مي شود گروه‌اي از شهد گل‌ها، صمغ و گرده‌ي گل ميباشد كه به مراقبت رطوبت و نبرد با پيري و گونه هاي باكتري‌ها ياري مي كند.

 لاك مات
 
چرا عسل براي تندرست پوست مفيده؟عسل يك كدام از مواد ضدباكتري و آنتي سپتيك ميباشد كه براي معالجه جوش ها خيلي مفيداست.
به دليل آنكه جوش به جهت عده شدن باكتري ها در پرزهاي پوست به وجود مياد و سبب ساز به التهاب ميشه.
غير وابسته از اين، عسل خاصيت آنتي اكسيداني هم داره.
آنتي اكسيدانها براي از در بين بردن جوش و قرمزي هاي پوست كه از التهاب ناشي شدن خيلي مهم مي‌باشند.
اين ماده را تحت عنوان يك مرطوب كننده ماهر هم مي‌شناسيم و در عين هم اكنون كه به پوست رطوبت ميده، باكتري ها رو هم از دربين ميبره كه‌اين فوق العاده ميباشد.
عسل خاصيت ترميم سازي هم داره و اين يعني جاي آسيب ها و خراش هاي روي پوست رو سريع خيس ترميم مي كنه.
فوايد عسل براي پوست و موي۱. ماسك مرطوب‌كننده

عسل به‌خيالِ دسته ماده‌ي هيدروكسي‌اي كه در خويش دارااست رطوبت را نگهداري ميكند.
اين ماده سبب مي گردد پوست رطوبت هوا را جذب نمايد و اين رطوبت را در لايه‌هاي زيرين خويش نگه داراست.
همينطور به نفوذ طولاني تر رطوبت به لايه‌هاي عمقي‌خيس پوست و هيدراته نگه‌داشتن طولاني‌ مقطع پوست ياري ميكند.
 
۲. تطهير منافذ پوست

آنزيم‌هاي جان دار در عسل نپخته، پر‌نور‌كننده‌ي پوست ميباشند و منافذ آن را پاك و روشن نگه‌ مي‌دارا هستند.
در شرايطي كه عسل را كه خواص ضدباكتريايي دارااست با روغن جوجوبا يا اين كه روغن نارگيل ادغام كنيم ادغام به‌ دست آمده بازدارنده ساخت باكتري‌هايي مي شود كه تعادل پوست را به هم مي زنند و پوست را ملتهب ميكنند.