چاي سبز براي ناخن

لوازم آرايش

چاي سبز براي ناخن

۹۳ بازديد

نمكدريايي يك عدد از درمان‌هاي خانگي نرم‌كننده و آرامش‌بخش براي ناخن هاي آسيب پذير خيس گذاشتن آنها در محلول آب گرم و نمك دريايي ميباشد . اين رويكرد خير تنها ناخن‌هاي شما را سلامت نگه مي‌دارد، بلكه سبب ساز مي شود كه ناخن‌ها نرم‌تر شوند . با به كار گيري از اين رويه مي‌توانيد ناخن‌هاي خود را با برداشتن تمام سلول‌هاي مرده‌اي كه روي ناخن انباشه گرديده و ممكن است يكي از دست اندركاران شكننده بودن ناخن‌ها باشند، حسابي منزه و برنا نماييد . علاوه بر اين، مواد معدني جان دار در نمك دريايي داراي خاصيت طراوت‌بخش و جوان‌كننده هستند كه هر دسته آسيبي را كه بازدارنده داشتن ناخن‌هايي قشنگ و سلامت هستند، ترميم مي‌كنند . لاك مات 
براي انجام اين معالجه به حدود ۲ قاشق طعام خوري نمك دريا و پاره اي آب گرم نياز داريد . براي رسيدن به نتايج بهتر، ممكن ميباشد روغن جوانه‌ي گندم و روغن معطر ليمو هم به تركيب طولاني تر نماييد . آن‌گاه ناخن‌هاي خويش را در اين مخلوط خيس بگذاريد و اذن بدهيد به مقطع حدود ۱۵ دقيقه همان‌طور بمانند . پس از آن ناخن‌ها را خشك نمائيد . آن گاه يك مرطوب‌كننده‌ي ملايم روي دست‌ها و پاها به كار گيري نمائيد . براي اينكه سريع به فيض برسيد، از اين منش ۲ تا ۳ توشه در هفته استعمال نمائيد .

۵ .چاي سبز چاي سبز صرفا براي تندستي عالي نيست بلكه براي درمان ناخن هاي شكننده هم بسيار موءثر مي باشد . خوب، بله، چاي سبز دارنده چندين آنتي‌اكسيدان است كه ناخن‌ها را تقويت مي نمايند و مانع آسيب پذير شدن آنان مي‌شوند . علاوه بر اين، شما همچنين ميتوانيد رنگ زردرنگ ناخن‌هاي خود را با به كار گيري از چاي سبز از در ميان ببريد .
راه‌هاي زيادي براي استفاده از مزاياي چاي سبز براي ناخن هاي آسيب پذير وجود دارد . اولين رويه اين مي‌باشد كه خيلي معمولي چاي سبز را دم فرمائيد و آن گاه اجازه بدهيد تا خنك شود . پس از آن، ناخن هاي شكننده تان را به دوران ۱۵ دقيقه در آن تر بگذاريد . روش ديگر اين مي باشد كه مي‌توانيد ناخن‌هاي خويش را در تركيبي از چندين قطره روغن جوانه‌ي گندم و كمي نمك و ۲ قاشق چايخوري چاي سبز تر بگذاريد . اذن بدهيد به بازه ۵ دقيقه بمانند و سپس آن‌ها را خشك فرمائيد .
ماساژ ناخن‌ها دو بار در هفته با استعمال از ادغام چاي سبز و روغن نارگيل يا اين كه ژل آلوئه‌ورا هم براي پرهيز از شكننده شدن ناخن‌ها تاثير شگفت‌انگيزي دارااست . هر كدام از اين روش‌ها را كه دوست داريد براي درمان ناخن‌هاي‌تان استفاده فرماييد .
۶ .روغن تخم كتان شما همينطور ميتوانيد از روغن تخم كتان براي رفع مشكل شكننده بودن ناخن‌هاي‌تان استعمال نمائيد . دانه‌هاي كتان دربردارنده مقادير متعددي از مواد مغذي نظير پتاسيم، ويتامين‌ها، منيزيم، پروتئين، لسيتين، روي و غيره ميباشند كه براي سلامتي ناخن دوچندان ضرورت دارا هستند . علاوه بر اين، حضور اسيدهاي چرب امگا ۳ در آنان سبب ساز ارتقاء اثرگذاري آنان ميشود و ناخن‌ها را تندرست و كار كشته نگه مي دارد .
هر شبكه هاي مردمي قبلي از خواب، ناخن‌ها را به آرامي با روغن تخم كتان ماساژ دهيد . آنگاه دستكش بپوشيد و اذن بدهيد روغن شب تا صبح روي ناخن‌ها بماند . اين يك روش خوب براي خودداري از شكستن ناخن‌ها هست . همچنين، مي‌توانيد تخم كتان را (در حد اعتدال) در برنامه‌ي غذايي‌تان بگنجانيد تا از خاصيت آن به نفع تندستي بدن‌تان بهره‌مند گرديد .
۷ .سركه سيب (ACV) يكي از درمان‌هاي عالي خانگي براي رفع ايراد ناخن‌هاي آسيب پذير به كار گيري از ACV يا سركه سيب مي‌باشد . خوب بله، سركه سيب ارگانيك كلسيم، آهن، منيزيم، پتاسيم و ويتامين‌هايي دادرد كه همگي براي داشتن ناخن‌هاي سالم و سفت اضطراري مي‌باشند . علاوه بر اين، ماهيت اسيدي اين ماده كه به طور عمده به عامل اسيد ماليك و اسيد استيك جان دار در آن هست نيز در پرهيز از پيدايش عفونت در ناخن كه يك عدد از دلايل آسيب پذير شدن ناخن‌ها است، تاثير بسزايي دارااست .
براي به دست آوردن مزاياي سركه سيب براي معالجه ناخن‌هاي شكننده، مقادير مناسبي از آن را با آب تركيب نمائيد . بعد از آن ناخن‌ها را در محلول به دست آمده به زمان ۱۰ دقيقه تر بگذاريد . براي رسيدن به نتايج زمينه حيث اين راه و روش درماني را هر روز انجام بدهيد .
۸ .ماءالشعير

فواید درمانی چای سبز

1-آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز عاملی مهم در پیشگیری از سرطان شناخته میشود.

2-همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این چایی از پیری پوست جلوگیری میکند.

3-یکی از مهمترین خواص چای سبز کمک به کاهش وزن و پیشگیری از پرخوری های عصبی است.

4-چای سبز به کاهش کلسترول بد کمک زیادی میکند.

5- چای سبز با از بین بردن باکتری های نامناسب محوطه دهان، بوی بد دهان و تنفس بد بو را نیز مرتفع می کند.

6-چای سبز حاوی ماده ای به نام فلوراید است که موجب پیشگیری از پوکی استخوان میشود.

7-چای سبز باعث کاهش میزان «استیل کولین» در سلول های مغز و با این حرکت مانع از تخریب سلول های مغز و بروز بیماری آلزایمر می شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.