ناخن‌ها جداي از اين‌كه نشاني از زيبايي‌اند

۷۸ بازديد


ناخن‌ها جداي از اين‌كه نشاني از زيبايي‌اند، يكي از بخش‌هاي تن مي باشند كه مي‌توانند تندرست بودن يا نبودن جسم را هم نشان دهند. تغيير شكل ناخن‌ها از نخستين علامت‌هايي ميباشد كه مي‌گويد تن شما با مشكلي روبه‌رو گرديده.

لاك مات

اين آيات آن‌قدر در ناخن‌ها بديهي و پر‌نور مي‌باشند كه در بسياري از مورد ها خويش زنان پيش از مراجعه به پزشك متوجه مي‌شوند. اين آيه ها را جدي بگيريد

دانش پزشكي اثبات كرده ميباشد اصلي‌ترين راه و روش براي داشتن ناخن‌هاي سلامت پيروي از يك رژيم غذايي صحت دارد و سلامت زندگي‌كردن يا نكردن را مي‌اقتدار از روي همين 20 ناخن دست و پا به آساني تشخيص اعطا كرد.  ناخن‌ها نمايشگر سالم شما ميباشند، اين نكته را فراموش نكنيد. در كنار تغذيه مطلوب، ناخن‌ها مي‌توانند زودتر از هر عضو ديگري در تن شما آلوده و كثيف به قارچ‌ها و ميكروب‌ها شوند و برخي از اين قارچ‌ها ممكن ميباشد فقط با يك توشه ابتلا براي هميشه ناخن‌هاي شما‌را از بين ببرند. برخي علائمي كه با مشاهده آن ها روي ناخن‌هاي‌تان بايد نگران باشيد و خيلي زود به پزشك مراجعه كنيد، عبارتند از: 
  كمبود آهن يا پروتئين / كلسيم: ناخن‌ها شكننده، مقعر همدم با خال‌هاي نيمه سفيد مي‌شوند. به كارگيري بيش از حد از نمك: پرورش غيرعادي پوست يا به عبارتي كوتيكول در نزديكي ناخن عصبي بودن يا تيروئيد پركار: مستقل شدن ناخن از گوشت مشكلات تنفسي: تيره شدن ناخن و مايل شدن رنگ آن به رنگ آبي يا حتي كبود در گير بودن به بيماري برونشيت: ناخن مايل به زردرنگ كم خوني: رنگ پريده ناخن ها كمبود ويتامين: پوسته پوسته شدن سطح ناخن كمبود روي: پرورش كم ناخن كمبود سبزيجات و روغن‌هاي گياهي در رژيم غذايي: نازك شدن قشر ناخن افراط در مصرف گوشت قرمز‌رنگ: ايجاد برآمدگي روي سطح ناخن با ظواهر شدن هر يك از اين آيه‌ها روي ناخن‌هاي‌تان مطمئن باشيد صحيح طعام نمي‌خوريد يا مبتلا بيماري گرديده‌ايد و اين يك زنگ خطر جدي ميباشد خير فقط براي ناخن‌هاي‌تان بلكه تهديدي ميباشد بر ديگر اندام‌هاي داخلي‌تان.
تندرست رژيم غذايي‌تان به وضوح بر اين قشر در ظاهر تزئيني تن تاثير‌گذار ميباشد، هر يك سري كه سلامت بودن خويش ناخن‌ها هم به‌تيتر يك اندام كارآمد اهميت بسزايي داراست، در واقع با داشتن ناخن‌هاي تندرست مطمئن مي‌شويد كه تن سالمي هم داريد. روغن‌هايي كه اعجاز مي‌كنند
مراقبت تندرست ناخن‌ها برخلاف تبليغات شركت‌هايي كه محصول ها آرايشي و بهداشتي توليد مي‌كنند، سخت نيست و نياز به هزينه كردن پول زيادي ندارد. بسياري از اين مشكلات را مي‌قدرت در كنار تصحيح رژيم غذايي با به كارگيري از گرمابه ناخن رفع كرد، يعني مي‌توانيد با قرار دادن ناخن‌هاي‌تان در يك كاسه كوچك از روغن‌هاي طبيعي اين مشكلات را برطرف‌كنيد. به ياد داشته باشيد هيچ اندام ديگري به اندازه پوست و ناخن خاصيت جذب كردن ندارد. 
  يك كاسه كوچك ترجيحا از مال چيني تهيه كنيد، روغن‌هاي طبيعي و گياهي را بسته به مشكل ناخن‌‌هاي‌تان داخل آن بريزيد و در هفته چنددفعه ناخن‌هاي‌تان را باطن اين روغن به آرامي ماساژ بدهيد. در هواي سرد و خشك از دستكش‌ها و جوراب‌هايي از متاع كتان به كارگيري كنيد.  تاثير خواب صحيح و به اندازه بر تندرست ناخن‌هاي‌تان را به هيچ عنوان دست كم نگيريد. بهترين تقويت‌كننده‌‌هاي طبيعي
بهترين روغن‌هايي كه مي‌توانيد براي سلامت‌سازي‌ ناخن‌هاي‌تان به كار گيري كنيد(كه ضمنا ارزان و در دسترس مي‌باشند)عبارتند از:
روغن نارگيل: يكي از نادر منابع گياهي سرشار از اسيد لوريك همين روغن نارگيل ميباشد، ضمنا بسياري از ويتامين‌ها و زنجيره‌هاي اسيد چرب كه فقط در شير مامان يافت مي‌شود، در اين روغن موجود است. روغن نارگيل علاوه بر اينكه باعث درخشش و قوي شدن ناخن مي‌شود به افزايش ضريب سيستم ايمني ناخن هم كمك مي‌كند و راهي ميباشد براي نبرد با قارچ‌هايي كه جذب ناخن مي‌شوند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.