سيرتكامل تغييري در ناخن‌ها

۶۷ بازديد

به وجود داخل شدن هر سيرتكامل تغييري در ناخن‌ها، علامت‌اي از تغييرات اساسي در تن ميباشد، به ويژه روزگار هايي كه خطوط فن‌اي افقي نمايان مي شوند. تشخيص صحيح، به اشخاص و پزشكان امداد مي‌نمايد تا برنامه ظريف و صحت را براي معالجه، در لحاظ بگيرند.

لاك مات
حقايقي در رابطه شيار دار شدن ناخن‌ها: ناخن‌ها از پروتئيني به اسم كراتين تشكيل مي شوند كه‌اين ماده در پوست و گيسو يافت ميشود.ارتقا سن يك كدام از علت‌هاي اصلي شيار دار شدن ناخن‌ها ميباشد.حالت مختص و بخش اعظمي از عارضه‌ها مي توانند به شكلي يگانه، بر روي ناخن‌ها ظواهر شوند.تشخيص علت شياردار شدن ناخن‌ها، مي تواند به يافتن شايسته ترين شيوه درماني امداد بخش اعظمي نمايد.گونه هاي شيار‌هاي ناخن و علت‌هاي آن1. شيار‌هاي عمودي ناشي از پيريهمانگونه كه پوست قادر است به آساني علائمي از پيري را در شخص نمايان نمايد، ناخن‌ها نيز ممكن ميباشد با بالا رفتن سن، در ظاهرشان تغييراتي توليد شود. اين تغييرات عبارتند از:
ظرافت و يا اين كه قطور شدن بيش تر از حدتلف كردن صورت اصلي خويششكافتن ناخن‌ها از يكديگرآسيب پذير شدن ناخن‌ها

ولي ناخن ها با وجود هر سيرتكامل خطوط عمودي، همچنان ميتوانند به پرورش خويش ادامه دهند. شيار‌ها معمولا از نوك انگشتان آغاز و تا انتهاي ناخن ادامه مي يابند، اما در اكثر زمان ها موردها سبب ساز نگراني نمي‌باشند.اگر كه‌اين عارضه‌ها با درد همدم باشد و سبب ساز ناخوشايندي شخص شود، تشخيص دكتر كارشناس پوست نياز ميباشد.
از علل شيار‌هاي عمودي ناخن‌ها:برخي از ايرادات مانند، موضوع نادر خوني، بر روي پديدار شدن خطوط عمودي بر روي ناخن‌ها تاثير گذار ميباشند، و در اكثر وقت ها مورد ها با تغيير و تحول رنگ ناخن و بافت آن هم پا ميباشد.


نادر خوني ميتواند يك كدام از ديگر از علت‌هاي تشكيل شيار‌هاي عمودي بر ناخن باشد، و حتي‌د‌ر مواردي ممكن ميباشد سبب ساز لايه لايه شدن آنها شود.بيماري‌هاي عروقيروماتيسم مفصليخطوطي كه دارنده ظاهري وحشتناك و يا اين كه آسيب پذير ميباشند و اصلا ناشي از علائم پيري نمي‌باشند، و ممكن ميباشد نماد‌هاي ديگري از عارضه‌هاي متفاوت را به يار داشته باشند، كه در اين حالت تشخيص پزشك معالج كارشناس لازم ميباشد.
2. خطوط افقي ناخن هااين خطوط، معمولا به طور افقي در سراسر ناخن شخص توليد ميشوند. همينطور اين رگه‌ها اكثر وقت ها عميق و در خيل عظيم مي باشند.شيار‌هاي افقي بر روي ناخن، معمولا آرم‌اي از بيماري يگانه ميباشند كه نياز به تشخيص دكتر معالج و معالجه دارااست؛ و حتي‌د‌ر بعضا مواقع، پرورش ناخن‌ها تا پيشين از معالجه، ممكن ميباشد متوقف شود.خطوط افقي ممكن ميباشد علامت‌اي از بيماري‌هاي تحت را داشته باشد:
بيماري وخيم كليويديابتبيماري تيروئيدخطوط افقي روي ناخن‌ها، ممكن ميباشد در كساني كه زير معالجه داروهاي شيميايي يعني پرتو درماني بوده اند نيز ظواهر شود. ديگر بيماري هايي مانند، اوريون و سيفليس نيز مي توانند چنين علائمي را با خويش به ياروهمدم داشته باشند.چنانچه كه تعداد شيار‌هاي افقي بر روي ناخن‌ها ارتقا بيايد، مراجعه به پزشك معالج امري ضروري ميباشد.



نماد‌هاي داراي ربط و علت‌هاي ديگر
بخش اعظمي از اشخاص دچار به پسوريازيس (صدفك) ممكن ميباشد شاهد خطاها و عارضه هايي در ناخن‌هاي خويش باشند.اگزما نيز ميتواند با لايه لايه شدن و تغيير‌و تحول رنگ ناخن‌ها و همينطور اكثري علائم ديگر بر روي پوست يار و همدم باشد.اختلالات گوارشياختلالات گوارشي قادر است بر جذب مواد پرخاصيت اثر بگذارد و در فيض ناخن‌ها را نيز زير تاثير قرار دهد. بيماري كرون، بيماري سلياك و كوليت زخمي، مثال‌هاي ديگر اختلالاتي مي باشند كه ممكن ميباشد جذب مواد غذايي را خلل نمايند. در صورتيكه كه تن بضاعت و توان توليد سلول‌هاي تازه را نداشته باشد، سود آن مي تواند در پوست و ناخن‌ها ظواهر شود.
زخم‌هاي ناخنحوادثي مانند، افتادن يك يك كتاب بر روي ناخن‌ها ميتواند باعث توليد كبودي در تحت ناخن شود و همينطور صورت آن را فعلا تغيير تحول دهد.كبودي‌ها، لكه‌هاي قهوه‌اي مايل به قرمزي ميباشند كه در ذيل ناخن‌ها ساخت مي شوند و با پرورش ناخن كم كم بهبود مييابند.در صورتيكه تغيير و تحول رنگ در ناخن‌ها نتايج هيچ زخم و واقعه‌اي نباشد، ممكن ميباشد علائمي از مشكلي دورازشوخي باشد. رنگ قهوه‌اي تيره، بنفش و يا اين كه لكه‌هاي قرمز‌رنگ تحت ناخن قادر است آرم‌اي از حالت دورازشوخي و بيماري مانند، ملانوما و يا اين كه التهاب باطن شامه قلب باشد. 

بيش تر بخوانيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.