سلامت و زيبايي ناخن ها هميشه از اهميت زيادي برخوردار بوده اند

۶۲ بازديد


سلامت و زيبايي ناخن ها هميشه از اهميت زيادي برخوردار بوده اند. خط مش هاي ساده اي براي داشتن ناخن هايي خوشگل موجود هست . با اين نوشته‌علمي همراه باشيد تا كارشناسان چي بپوشم در اين باره شمارا ارشادوراهنمايي كنند.۱- ناخن هايتان را پاك نماييدناخن هاي آلوده علاوه بر نداشتن ظاهري خوب ،پرورش چنداني نيز ندارند . يك برس منحصربه‌فرد ناخن تهيه فرمائيد و روزانه براي تزكيه ناخن ها از آن به كار گيري فرمائيد.

لاك مات
۲- سوهان كشيدن ناخن ها سوهان كشيدن ناخن هايتان را فراموش نكنيد. بهتر مي باشد در هفته دو بار اين كار را انجام دهيد.
۳- ناخن هايتان را تغذيه نمائيد .محلولي از روغن زيتون و نمك تنظيم نماييد و ناخن هايتان را به برهه زماني ۱۰ دقيقه در آن بخيسانيد بعد از آن بلافاصله ناخن هايتان را در محلول آب گرم و نمك بگذاريد . اين عمل منجر تقويت و ارتقا پرورش ناخن ها ميشود .
۴- از طاقت فرسا كننده ناخن استعمال كنيدطاقت فرسا كننده ي ناخن سبب ساز خودداري كردن از ورقه برگه شدن ناخن شده و موجب استهكام آنها مي شود. دقت نماييد كه استفاده زياد از سخت كننده به ناخن آسيب مي‌رساند.
دو‌شنبه ۱۲ دي ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱چطور از ناخن‌ها حفظ كنيم؟همشهري آنلاين – زهره باني: خانم‌ها به زيبايي و ظواهر خويش خيلي اهميت مي دهند و درين دربين ناخن‌ها از رده خاصي در زيبايي دست‌ها برخوردارند

مانيكور كردن ناخن‌ها كاري ميباشد كه عمدتا خانم‌ها انجام مي دهند تا ناخن‌هايي هر چه نو‌خيس و ديدني‌خيس داشته باشند. اين عمل هم بسيار وقت‌گير ميباشد و هم گران. پس براي مراقبت كيفيت آن نكاتي را بايستي رعايت كرد كه با هم نحوه‌هايي نگهداري از ناخن و مراقبت تازگي آن و جبران فساد ناخن‌هاي مجروح و شكسته را با هم باز بيني مي كنيم.
1 - ناخن‌هاي خويش را پيشين از مانيكور كردن،‌تماما پاك و كم آب فرمائيد
زماني ناخن‌ها تماما منزه باشند، لاك ناخن بهتر روي آن مي‌نشيند و منجر مي شود اين روكش مطمئن‌خيس روي سطح ناخن بنشيند در سود رنگي كه روي ناخن ميگذاريد براي دوران طولاني‌تري دوام مي آورد.
2 - ناخن‌هاي خويش را كوتاه نماييد و به صدق سوهان بزنيد
نگهداري از ناخن‌هاي بلند دشوار‌خيس ميباشد به خصوص در شرايطي‌كه فعاليت شما طوري باشد كه به ناخن‌ها جراحت وارد نمايد. ناخن‌هاي خويش را قبلي از پوليش كردن، كوتاه كرده و سوهان بزنيد. ناخن‌هاي سوهان زده به خودي خويش هم ظاهري منزه و قشنگ دارا هستند.
3 - از نحوه‌ها و توليد ها مطلوب به كارگيري نمائيد
از كارشناس مانيكور خويش بخواهيد كه مدام در آغاز يك روكش شالوده‌اي روي ناخن‌تان بگذارد چون اين پوشش ياري مي‌نمايد لاك ناخن درخشان‌خيس به حيث رسد و دوام بيشتري نيز داشته باشد. در ضمن اين روكش منجر مي گردد ناخن توسط لاك لك نگيرد. گذشته از اينكه يك لايه نازك لاك روي ناخن بگذاريد ،‌لايه زيرين را تماما كم آب نمائيد. فقط دو لايه نازك روي ناخن بگذاريد و در غايت يك روكش روي آن بگذارد تا از لايه رويين و آخري لاك حفظ نمايد. تا‌هنگاميكه لاك ناخن به طور كامل كم آب شود،‌هيچ چيزي را با دست جا به جا نكنيد.
4 - از مرطوب كردن دست خويش اجتناب نمائيد
زماني براي مثال شما كاسه مي‌شوييد يا اين كه هر عمل ديگري كه با آب راز و عمل دارااست را انجام مي‌دهيد صد رد صد از دستكش به كارگيري فرماييد تا از ناخن‌هاي مانيكور گرديده شما نگهداري نمايد. دستكش منجر ميشود رنگ لاك ناخن‌هاي شما بهتر محافظت گرديده و ديرتر رنگ ببازد. ولي هركسي بايستي روزمره يكسري توشه دستهايش را بشويد. سازه بر اين شايسته ترين طرز براي شستن دستها،‌ ماليدن كف دستها به يكديگر و كف يك پارچه به پشت دست ديگر و بالعكس ميباشد به نحوي كه صابون خانگي بيشتر روي ناخن‌ها نمالد. عموما كف دستها و انگشتان آلوده و كثيف‌ترين جاهاي تن ميباشند و نصيب‌هاي فرنگي ناخن‌ها كمترين ترازو صابون خانگي و شستشو را احتياج دارا‌هستند.
5 - در كيف خويش يك ست وسايل ناخن داشته باشيد
همدم داشتن دائمي اسباب و اثاث ناخن،‌سبب مي شود شما بتوانيد جراحت‌هايي را كه به ناخن مي‌رسند، هر چه سريع‌خيس برطرف نماييد. ضمن اينكه اين رسيدگي به موقع، شمارا از مراجعه براي مانيكور دوباره غني مي كند.
به جاي دائم در ادامه برند‌ها و برندهاي نو اسباب و اثاث ناخن يا اين كه هر جور اسباب و اثاث آرايش و پيرايش ديگري بودن، بهتر ميباشد از اسباب و اثاث ارزان‌خيس در دسترس، البته به صورت منظم و با رسيدگي دايمي به كار گيري نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.